Jak wygląda dzień w żłobku językowym? Typowy harmonogram dnia dla malucha

Opublikowano: 7 marca 2025
Jak wygląda dzień w żłobku językowym? Typowy harmonogram dnia dla malucha

Dzień w żłobku to dla malucha, który do tej pory był z rodzicami czy dziadkami w domu, kompletnie nowa rzeczywistość. Wiąże się z zabawą, ale także z edukacją, troską nauczycieli o potrzeby fizyczne i emocjonalne i z rozwijaniem kompetencji społecznych. To również nowość dla rodziców i źródło ich stresu.

Jeśli jesteś rodzicem małego dziecka, być może zastanawiasz się, że jak wygląda plan dnia w żłobku i jeszcze bardziej w żłobku językowym i co robią w nim dzieci przez cały dzień. Tymczasem harmonogram żłobkowy jest starannie zaplanowany, aby maluchom mogły się rozwijać, a jednocześnie czuły się bezpiecznie i komfortowo.

Dlaczego warto wiedzieć, jak wygląda dzień w żłobku?

Dzięki ramowemu planowi dnia obejmującemu zabawy i zajęcia, czas na relaksację i drzemki, dzieci mają zapewnioną rutynę, która daje im poczucie stabilności i komfortu. Od momentu, kiedy rozpoczynają się zajęcia, przez resztę dnia, opiekunki grupy czuwają nad dobrym samopoczuciem każdego malucha. W żłobku ITSW w Warszawie dzieci spędzają pół dnia w jednym języku, a drugie pół w innym, będąc pod opieką nauczycieli native speakerów oraz opiekunek, które również są native speakerami. Wspierają one dzieci nie tylko w naturalnym przyswajaniu języka, ale także emocjonalnie i w ich rozwoju. W ten sposób maluchy uczą się języków w sposób naturalny, dzięki metodzie OPOL (One Person, One Language).

W naszym żłobku każdy dzień jest starannie zaplanowany w godzinach funkcjonowania tak, by zapewnić dzieciom odpowiednią opiekę, rozwój i odpoczynek. Dzięki zróżnicowanym aktywnościom, takim jak zabawy swobodne, zajęcia plastyczne, muzyczne, ruchowe i edukacyjne prowadzone są też w trzech językach, dzieci rozwijają umiejętności manualne, językowe i społeczne, a rodzice mają pewność, że ich pociechy spędzają czas w pełni angażujący ich rozwój.

Dlaczego warto wiedzieć co i w jakich godzinach robi dziecko?

Choćby po to, aby zaplanować swój dzień pracy i być na czas, gdy przychodzi pora odebrania maluszka z placówki. Rodzice, znając harmonogram zajęć, mają pewność, że ich dziecko rozwija się w odpowiedni sposób, zdobywając nowe umiejętności i że czuje się bezpiecznie w swoim nowym środowisku, ale też nie są zaskoczeni tym, w jakich zajęciach dzieci biorą udział. W żłobku językowym ITSW w Warszawie rodzice są na bieżąco informowani za pomocą newslettera o wszystkich planowanych i zrealizowanych aktywnościach. Codziennie, przy odbiorze dziecka, opiekunowie mogą uzyskać ważne informacje, takie jak to, czy dziecko jadło, jaki miało nastrój oraz czy spało.

 

Poznaj jak wyglądają plan dnia i rozkład nauki w trzech językach w naszych Kampusach Karowa (Warszawa- Powiśle) i Styki (Warszawa – Saska Kępa)

Posiłki, czynności higieniczne i pielęgnacyjne w żłobku – jak wyglądają?

Posiłki oraz czynności higieniczne i pielęgnacyjne zajmują sporą część dnia w żłobku. Nauczyciele i opiekunowi dbają o to, aby dzieci otrzymywały pożywne i smaczne dania, takie, które wspierają ich prawidłowy rozwój fizyczny i psychiczny. Serwujemy zdrowe posiłki oparte na zbilansowanej diecie, bogate w witaminy, minerały i białko. Zgodnie z planem, dzieci mają drugie śniadanie, obiad oraz podwieczorek.

Po każdym posiłku dzieci uczą się dbać o higienę, myjąc ręce. Oprócz tego nasz personel dba o codzienne czynności higieniczne, takie jak pomoc przy ubieraniu się, czy korzystaniu z toalety. Opiekują się także dziećmi w pieluszkach. Poprzez cierpliwość, konsekwencję i pozytywne wzmocnienie pomagają dziecku w opanowaniu nowych umiejętności i w stanie się samodzielnym w tych czynnościach.

Jak rutyna wpływa na rozwój i poczucie bezpieczeństwa dziecka?

Dzięki ustalonemu planowi dnia, każdy poranek w żłobku, zajęcia pielęgnacyjne i dydaktyczne, obiad, leżakowanie, spacer, zabawy i zajęcia dodatkowe, dają maluchom poczucie bezpieczeństwa. Czas na swobodną zabawę w zależności od dnia jest także niezwykle istotny by dzieci rozwijały swoją kreatywność i wyobraźnię – to wtedy dzieci uczą się nawiązywać relacje z rówieśnikami, rozwijają umiejętności społeczne i twórcze. Rutyna pozwala na lepsze oswojenie się z nowym środowiskiem i daje poczucie stabilności.

Czego może oczekiwać rodzic od żłobka w czasie opieki nad jego dzieckiem?

Rodzic, wybierając żłobek językowy, oczekuje przede wszystkim zapewnienia dziecku opieki na najwyższym poziomie. Chce, aby maluch przede wszystkim przebywał w środowisku przyjaznym i pełnym troski. W żłobku dziecko nie tylko spędza czas na zabawie, ale również rozwija umiejętności społeczne, będące fundamentem późniejszego funkcjonowania w szkole i w życiu. Uczy się wartości takich jak dzielenie się, współpraca, szacunek do innych oraz odpowiedzialność za swoje rzeczy. Dzięki codziennym interakcjom z rówieśnikami maluchy uczą się, jak nawiązywać relacje, rozwiązywać problemy czy radzić sobie ze wzlotami i upadkami.

Żłobek językowy to miejsce, w którym dodatkowo dziecko ma możliwość wczesnego zanurzenia się w językach. W atmosferze zabawy, immersji i naturalnego przyswajania języka angielskiego, polskiego oraz chińskiego lub japońskiego lub francuskiego lub hiszpańskiego, nawet ci najmłodsi podopieczni chłoną nowe słowa i zwroty w sposób, który jest dla nich najbardziej naturalny. Skutkuje to tym, że już w pierwszych latach życia maluchy zaczynają rozumieć i używać różnych języków, co jest ogromnym atutem w przyszłości, bo pozwala na swobodne porozumiewanie się w różnych językach i otwiera na różne kultury. Zajęcia i zabawy w żłobku językowym to najlepszy sposób, by dziecko zdobyło umiejętności, które przydadzą się w dalszej edukacji i na całe życie.

W przypadku żłobków językowych ITSW w Centrum Warszawy, na Saskiej Kępie i Powiśle, małe dzieci rozwijają nie tylko swoje zdolności językowe, ale także emocjonalne i intelektualne dzięki odpowiednio dobranej metodologii. Stawiamy na indywidualne podejście do każdego dziecka, uwzględniając jego potrzeby, tempo rozwoju i zainteresowania. To tutaj dzieci od najmłodszych lat uczą się nie tylko komunikować, ale także zdobywają umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji, rozwiązywania problemów, wyrażania siebie oraz uczą się, jak współpracować w grupie.

Oczywiście dzieci mają zapewnioną pełną opiekę fizyczną i emocjonalną. Dzięki małym grupom opiekunowie mogą dokładnie poznać potrzeby każdego maluszka i odpowiednio na nie reagować. Każdemu dziecku poświęcamy mnóstwo uwagi i troski.

Dzięki spędzaniu połowy dnia wyłącznie z native speakerami danego języka dziecko naturalnie przyswaja język swoich opiekunów. Nie wie, że to japoński czy chiński – dla niego to po prostu język danego opiekuna, więc stara się z nim komunikować, zdobywając w ten sposób umiejętności językowe mimochodem.

Mózg dziecka w tym okresie jest jak gąbka – maluchy są prawdziwymi geniuszami i chłoną wszystko. Dzięki temu są w stanie bez problemu opanować nawet języki tonalne, takie jak chiński, na poziomie native speakerów.

Jaką radość sprawia nam, gdy słyszymy, jak maluszki wypowiadają swoje pierwsze słowa w trzech językach! To coś niesamowitego! Możecie sami posłuchać, jak nasze dwulatki płynnie mówią po japońsku, angielsku i polsku.

Oczywiście dzieci mają zapewnioną pełną opiekę fizyczną i emocjonalną. Dzięki małym grupom opiekunowie mogą dokładnie poznać potrzeby każdego maluszka i odpowiednio na nie reagować. Każdemu dziecku poświęcamy mnóstwo uwagi i troski.

Jaką radość sprawia nam, gdy słyszymy, jak maluszki wypowiadają swoje pierwsze słowa w trzech językach! To coś niesamowitego! Możecie sami posłuchać, jak nasze dwulatki płynnie mówią po japońsku, angielsku i polsku.

 

 

Znajdź nas

Dołącz do nas!